Längtar inte...

Längtan efter att plocka fram vinteroverallerna är minimal men vad fin Emil var i den gröna overallen! 
 
Magnus jobbar nätter och jag jobbar dagar. Igår var jag ute och promenerade i skogen men det straffade sig idag. Skitont. Det börjar bli drygt nu och jag förstår inte varför det ska ta så'n jäkla tid att få foten okej. Att inte få motionera visar sig både på humöret, orken och vikten. 
 
Barnen är redan kolsvarta efter tre dagars badande på Gökaskratt. De älskar sin badplats. Där är alltid kompisar och finns det något roligare än att hoppa från bryggan. Ibland längtar jag till Skåne och Växjö och att få bo någon annanstans men för barnen kan det inte bli bättre. Det är cykelavstånd överallt och de har alla sina kompisar väldigt nära. 
 
På torsdag åker jag och barnen till Skåne. Jag ska på begravning på fredag och moster EvaLena ska passa barnen. Jag tror att vi åker upp på lördag igen men hoppas att vi får lite sol där nere så vi kan bada i havet! 
 
Jag funderar för tillfället mycket över hur jag ska göra i höst. Jag brukar vara ledig varannan fredag men nu börjar Agnes förskoleklass och då är frågan om jag ändå ska vara ledig. Det innebär i så fall att jag måste dra iväg och lämna henne på skolan, sedan får jag några timmar med Emil och sedan måste vi dra ner och hämta Agnes vid lunch igen. På sommaren kan vi cykla men hur ska vi göra i vinter? Emil kommer inte uppskatta promenaderna.
Ett alternativ är att jag slutar tidigare på fredagar men då lägger jag ändå en timme på pendling, jobbar fyra timmar och sedan hämtar jag barnen. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Det hade varit mysigt att få vara hemma lite med bara Emil i och för sig. Jag funderar vidare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0