Det börjar vankas semester

Snart semester. Det börjar kännas i hela kroppen att det är dags. Den här veckan har varit intensiv och de fyra första dagarna blev det 40 timmars arbetstid så idag ska jag sluta lite tidigare (var i och för sig på jobbet strax efter kl 06). Magnus jobbade sitt sista nattpass förra natten så nu är vi äntligen lediga tillsammans. Fram tills nu så har jag inte haft semesterkänsla alls. Det har varit mycket jobb (både jag och Magnus) och vardagspussel samt projekt i hemmet. Jag har varit helt slut och gått och lagt mig vid nio typ och jag har för första gången i mitt liv inte sett en enda vm-match i fotboll. Nu ska jag njuta av sommarkvällar och rosévin och god mat och vi ska göra saker tillsammans. Barnen längtar efter att få campa och jag är mest orolig över hur vi ska få in allt och alla i bilen :) Jag längtar efter havet. Doften av tång och högljudda fismåsar. I min värld är det rofyllt. Vi måste flytta närmre havet. En sjö är en sjö.  
 
 
Nu är det bestämt (men inte bokat). I januari/februari åker jag och de här två huliganerna till Thailand i tre veckor och hälsar på pappa och Sara. Sista chansen. Sedan börjar Agnes riktiga skolan och då får hon inte ledigt. Det ska bli väldigt kul att se hur de bor i sitt andra hemland. Jag kollade på möjligheten att åka vid jul och nyår och eh, nej. Svindyrt. I höst går jag upp och jobbar heltid så jag kan spara lite pengar till resan. När vi vinner på triss så åker vi alla sex och firar jul/nyår i Thailand. Vilken dröm det hade varit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0