Viktigast

 
Jag vet vad som är viktigast i mitt liv. De här två.

Ändå så är det så svårt att prioritera just de här två. Hur kunde det bli så här? Agnes slutar på dagis snart. Stora tjejen. Jag har alltså nu ca 100 föräldradagar att ta ut, 70 semesterdagar, 45 h på flexen men när ska jag ta ut dessa? Jag vill vara med barnen och är ledig varannan fredag men ska jag sluta tidigare och komma hem halv fem i stället för halv sex när Magnus ändå är hemma? Helt plötsligt blir jag sjuk eller så blir det VAB eller så blir det röda dagar och då längtar jag efter att jobba. Jag är bara så rädd att jag ska ångra mig. Varför jobbade jag inte mindre och var mer med mina hjärtan? Jag vet ju att om jag är hemma mer så mår hela familjen bättre och stressar mindre på helgerna. Men, ska jag vara hemma för att städa, tvätta, laga mat och plocka? Jag har ju så svårt att låta bli allt det där om jag är hemma.

 

Mina mål för 2014 är att jag ska få alla i familjen att stänga sina telefoner och datorer mer. Vi ska umgås mer och jag ska jobba mindre. Jag ska bli bättre på att ta ledigt från jobbet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0