Vardagsstress


Så blev det till slut vardag igen med allt vad det innebär. Skönt att börja jobba, tråkigt att inte träffa barnen och tråkigt att inte hinna med allt hemma. Förra helgen var nog lugnaste helgen någonsin. Vi gjorde inget på hela helgen. Jag och Magnus var ute och gick långpromenad både i lördags och söndags. Skönt!
 
I morse när jag skulle gå till jobbet satt Emil i soffan och tittade surt på mig och sedan sa han:
- Mamma, jag kommer längta efter dig.
Aj i hjärtat.
 
Barnen leker tillsammans nästan hela tiden. Det värmer i mammahjärtat. Ibland bråkar de och i helgen fick en grannkompis gå hem eftersom Agnes var taskig till Emil när han var där men oftast är de gulliga mot varandra.
 
Häromdagen satt vi och pratade vid matbordet och kom in på pengar. Vi tjatar ibland om att vi inte har obegränsat med pengar och att man inte bara kan kasta saker osv. Typ att pengarna tar slut! Emil funderade lite och sa:
- Men då får ni köpa pengar!
 
 
 
 
I lördags fixade Agnes frukost på sängen till mig och Magnus. Jag låg och lyssnade och hörde hur hon fixade och donade och tvingade Emil att ta på sig kläder. Efter en låååång stund hörde vi "sankta lucia..." och in kom barnen. Agnes hade tagit på sig en finklänning och hade gjort en cirkel av piprensare som hon hade i håret som glitter. Hon hade en bricka med två glas vatten (mjölkpaketen var oöppnad så hon kunde inte öppna den) och två mackor och två teckningar. När vi tittade på mackorna så såg de lite annorlunda ut.
- Vad har du på mackorna?
- Bearnaisesås!
- Jaaahaa.....men hade vi inget smör hemma?
- Jo, men ni gillar ju bearnaise....
 
Det är tanken som räknas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Klart det går bra med bearnais, eller?

Svar: Inte på mackan!!!! Fast det är ju tanken som räknas....
Magnus och Linda

2014-01-21 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0