Att vara SÄR

Emil var sååå rädd för Ebba nyårsafton men efter ett tag så sa han bara:
-Nu ska jag göra en sak.
Sedan hoppade han ner från sin stol gick bort och klappade Ebba. Han var hysterisk 10 minuter tidigare...
Agnes dyrkade Ebba och lekte med henne i två hela dagar. När Agnes somnade i soffan så gick Ebba upp och la sig bredvid Agnes. Sötnosar.
 
Igår satte Agnes sig i mitt knä och berättade att hon var sär (kär). Jag har vetat ganska länge att hon varit kär i Simon men nu hade hon frågat Edvin om han var kär i henne och det var han så nu var hon lite bekymrad.
- Mamma, vad tycker du, ska han vara busig eller stark?
- Eh....jag vet inte. Han ska väl vara snäll?
- Jaaa men en av dem är lite busig (och så fnissade hon) och en är stark.
Magnus flikade in:
- Jag tycker nog att du väntar tills du hittar någon som är både busig och stark. Och snäll!
 
En dag berättade hon att när var och lekte hemma hos Simon så pussade hon honom på kinden när hon skulle gå hem. Det hade hon berättat för killarna på dagis. Why? Fem år.
 
Mycket funderingar nu och killarna på dagis är väldigt, väldigt spännande. Fem år....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0