Argbiggan

 
Idag berättade en kollega om sin ena tjej som var 90 % glad och 10 % tokarg och det låter som en bra beskrivning på Agnes. Hon är så himla rolig, fnissig, busig och påhittig men när hon blir arg så tokskriker hon och går inte att lugna ner.
 
För tillfället är det mycket funderingar på döden.
 
- Mamma, varför dör man? Varför dör man när man blir gammal men inte när man är ung....inte är man är sjuk i cancer eller blir påkörd av en bil utan bara vanligt...varför dör man då? Varför dör inte barn?
 
När jag ibland berättar om svält och flyktingbarn så kan Agnes helt plötsligt säga:
- Nej, nu vill jag inte höra mer mamma. Jag blir rädd...
 
Igår kollade vi på ett program som heter superlördag på svtplay. Där fanns en "gåta", nämligen en mening på arabiska som barn skulle försöka översätta. Jag försökte skriva av meningen på ett papper (inte helt lätt) och idag skulle hon ta med det till dagis för att fråga sin persiska vänners föräldrar vad där står. Hon är så nyfiken!
 
Agnes lekte först hos Elis igår och sedan kom Alma hem till oss. Emil hjälpte mig att göra fastlagsbullar. Mums!!!
 
Nu är det vanlig vecka och allt rullar på igen. Skönt även om jag är stressad över alla ledigheter som jag måste ta ut det här året....i-lands problem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0