Sommar?

Igår hade vi en härlig sommardag/vårdag. Alla barnen var hemma och vi satt alla i trädgården och njöt av värmen. Jag planterade blommor och Magnus tvättade garageväggen. Barnen hade vattenkrig och det var fullt med liv och rörelse. Underbart.
 
 
 
Jag är under attack. Magnus köpte en massa utklädningkläder till Emil på loppis i söndags. Var han lycklig, eller? Igår övade Emil på att säga bokstaven R och han lyckades! Emil pratar på ganska bra nu och han vet vad han vill.
 
 
Fina, arga Agnes. Hon är så full av energi och så himla arg ibland. Samtidigt så är hon väldigt hjärtegod. Igår trampade Emil på nässlor och var helt förtvivlad. Till slut orkade inte jag och Magnus trösta längre för han slutade aldrig gråta. Emil kan tycka väldigt synd om sig själv, l ä n g e. Då kliver Agnes in och pysslar om honom och gör så att han blir glad igen med små presenter och dylikt. Emil haltade till slut ut till altanen....
 
Agnes är väldigt verbal. En dag sa hon "jag distraherar pappa" (jag skulle smyga in blommor som jag köpt till honom). En annan dag berättade hon att på dagis så känner hon sig ibland osynlig när hon säger saker och barnen inte svarar eller vänder sig bort. Det är ju en jättebra beskrivning som vi nog alla har upplevt någon gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0