I morgon far vi vidare.

 
Agnes har så mycket spring i benen. Hon har varit riktigt hostig i veckan och igår var Magnus hemma med tre hostiga barn, Agnes, Emil och Natta. Idag var alla på skolan/dagiset igen. 
 
Agnes har mycket funderingar nu och tycker att hon och Lova har börjat bråka. Det är ingens fel utan de börjar bara skojbråka och sedan blir det allvar :) Jag försöker säga att de kanske inte ska skojbråka.... Idag berättad hon att det var som vanligt och de hade pratat ut och de hade lovat att inte bråkat med varandra. Det funkade men Agnes konstaterade "mamma, jag vill att det liksom ska vara som innan när vi inte bråkade och inte behövde tänka på att inte bråka". Vilka kloka femåringar det är. 
 
Magnus har hyrt en slipmaskin så i helgen ska han slipa altanerna och olja dem. Jag frågade om han ville ha oss hemma eller om vi mest skulle skulle vara i vägen. Han lyckades på ett fint sätt säga att han gärna var hemma själv och fixade. Jag är ledig i morgon så då far vi till Skåne. Mormor blev jätteglad. Nu ska vi ner och smitta ner dem igen. Fast morfar konstaterade att "det gör ju inget för jag har inte blivit frisk sedan de var här sist".  :)
 
I morgon ska vi träffa morbror Danne och på lördag ska vi fika med JävlaJenny. Jag skulle vilja få in lite löpbandstid också. Agnes och Emil blev skitglada och Agnes har ritat teckning till mormor och morfar. Agnes sa "åh, mamma, det var så länge sedan jag pratade med mormor.....eller jag pratade förresten med henne igår". Fast innan dess så var det länge sedan.
 
Skåne den här helgen och Stockholm nästa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0