Vad hände?

 
 
 
Sommar, sommar, sommar.....minus 2 grader. Vilken chock för kroppen. Vad märkligt det är att släppa kontrollen. Jag har ingen aning om barnen har extrakläder, varma kläder, rätt skor m m på dagis. Jag är aldrig där. Magnus hämtar och lämnar i stort sett alla dagar. Det funkar bäst så för tillfället. Det är ganska skönt att helt släppa kontrollen och anta att det funkar. Jag tyckte att det var jobbigare att vara där ibland och kolla om allt fanns på plats och irriteras över om det inte fanns där.
 
Helgen blir lugn och skön. I morgon kommer mamma och Anders upp och firar min födelsedag och på söndag har vi INGA planer. 
 
Idag hämtade jag faktiskt barnen på dagis och det var jättemysigt. Agnes såg lite ledsen ut när jag kom till dagis idag och ville inte svara när jag frågade om det var något. När vi gick hem berättade hon. Den klassiska tjejproblematiken. Nu börjar det! Tre tjejer kan inte leka tillsammans. Vad hände? Innan har det funkat och helt plötsligt funkar det inte längre. Agnes förklarade precis hur det var och hur hon kände. Även om verkligheten kanske inte är som Agnes berättar så är det så hon uppfattar situationen. Det skär i mammahjärtat. På måndag är det en ny dag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0