Den här treåringen....

 
Det händer mycket med Emil nu. Han är arg. Han tar för sig. Han pratar på. Han är fortfarande blyg. Han funderar. Han är fortfarande den kramigaste/pussigaste gossen i världshistorien. 
 
I eftermiddags låg vi i soffan och slöade tillsammans.Helt plötsligt sa Emil:
- Mamma, hur gör man en rymdraket?
- Tja....det är måååånga människor som är med och bygger den och det tar väldigt lång tid. Varför det?
- Jag ska åka rymdraket.
- Jaha...så det ska du. Det är nog inte helt enkelt. Man måste vara väldigt duktig i skolan.
- Dagis är ungefär som skolan ju.
- Njaaaa.....man måste även vara duktig på matte.
- Jag kan redan räkna ju.
- Klart du ska flyga rymdraket.
 
Drömmar är bra....
 
I eftermiddags när vi spelade frågesportspelet så fick Emil frågan "vad tänker du på när jag säger sommarstuga".
SNÖ.
Jag och Natta gapskrattade. Tokigt. Han är tokig vår gosse och alldeles, alldeles underbar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0