Bad i Ronneby och större båppar

 
I somras var vi två dagar och badade i Ronneby brunn. Dit återvänder vi gärna. Fast det var nog bara jag och Magnus som uppskattade vattenrutschbanorna. Skönt att barnen gillar vatten! De är helt vilda och kastar sig i på det djupa från kanten. Den här sommaren har det varit mycket sol och bad så nu får hösten gärna komma. Jag vill börja elda i brasan och tända en massa ljus.
 
Emil stod iklädd endast kalsongerna och tittade sig i spegeln.
-MAMMA!!! Jag har fått större båppar!!
-Har du?
-Jaaa. Kolla!!!
-Han rusar fram till mig och pekar på sina pyttesmå bröst.
-Är det bra då? undrade jag
-Jättebra!
Sedan ser jag han gå fram till spegeln och prata med sig själv.
-Jag har ingen bäbis i magen i alla fall...
 
Tur var väl det...
 
Emil har varit blöjfri väldigt länge nu men den senaste veckan har han kissat i sängen varje natt. Han kissar innan han ska sova, han får inte så mycket vätska på kvällen osv men det hjälper inte. I natt gick jag upp och kissade honom vid tolv och sedan vid fem och då funkade det. Är det detta vi har framför oss nu? 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Johanna, fröken på dagis skall snart ha bebis det är nog det som spökar lite. Men den lille luren har börjat med
fantasilekar.

2013-09-13 @ 19:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0