Scenen är barnens

 
Att vi har två barn som älskar att klä ut sig och att uppträda är ingen överraskning. För tillfället rusar livet på i 190. Snart fyller Agnes 5 år och det ska ordnas barnkalas. Livspusslet är inte helt enkelt och jag är för tillfället väldigt trött. Jag somnar senast kl 21.30 alla kvällar....
 
Emil är för tillfället väldigt arg och testar gränser hela tiden. Jag hade bestämt att han skulle lämna napparna till tomten men känner att det är lika bra att ta striden nu. Varför har en jobbig julaftonsnatt? Emil är helt beroende av sina nappar och det kommer bli en tuff strid.
 
 
Agnes är helt underbar. Hon trivs igen på dagis och verkar leka med olika barn varje dag och hon tar hem kompisar varje vecka. Det är Magnus som drar det tyngsta lasset den här terminen eftersom han hämtar och lämnar barnen alla dagar och är den som alltid lagar kvällsmat m m. Jag vet hur jobbigt det är men jag ser också vinsten av det hela. Agnes går ofta till Magnus och det är inte BARA mamma hela tiden. Varannan fredag är det min och barnens dag och det känns lyxigt att vara hemma helt själv med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0