Önskningsdjur

 
 
Jag: Idag tänkte jag så här...vi ska skriva önskelistor till tomten. I morgon ska vi lägga ut napparna på altanen och så kommer tomten och hämtar dem till de små små nissarna. De har ju inga nappar i Tomtelandet och tomten behöver napparna redan nu för tomtenissarna är så ledsna. 
Emil ser sjukt missnöjd ut.
Jag: Om Tomten inte får tyst på nissarna så kan han ju inte fixa med alla julklapparna till alla barnen.... I alla fall så tänkte jag att när han ändå svänger förbi så skickar vi med era önskelistor! Bra, va?
Emil ser misstänksam ut och har inga planer på att lämna sina nappar.
Agnes: Jag vet vad jag önskar mig. En hund som man liksom önskar sig saker av och då trollar den fram det.
Jag: Men Agnes, det finns ingen sådan hund.
Agnes: Jooooodå. Tomten kan fixa allt!
Emil sitter fortfarande och funderar på det här med napparna.
Jag: Jo men tänk det funkar ju inte för då skulle du få allt du önskade dig hela tiden och ditt rum skulle bli helt fullt med saker och hur skulle vi då göra?
Agnes: Då får väl hunden trolla bort dem igen.
 
Hepp...fröken-svar-på-tal. Nu vet vi vad hon önskar sig i alla fall :)
 
 
När Natta är hemma så blir det mycket sång och dans till barnens stora glädje. Vem kan moststå den här lille gossen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0