Måndag, fredag, måndag, fredag....

 
Då var det måndag igen. Veckorna rusar iväg och snart är det jul. Om två månader pågår sista julhysterin. Igår var Agnes på kalas hos Alice. Hon älskar att göra sig fin och att få träffa en massa kompisar. Snart är det Agnes tur för kalas. Emil var med Magnus på familjegympan och på kvällen var jag på mammamiddag. En skön avslutning på helgen.
 
På Agnes dagis har börjat två flickor från Iran som inte kan ett ord svenska eller engelska. Agnes tycker de är söta och vill gärna leka med dem. I helgen har vi övat på lite persiska ord så nu kan Agnes säga "hej" och "ska vi leka" på persiska.
 
Emil är fortfarande utan napp och det går jättebra. Igår såg jag att tummen åkte in en sväng men jag fick honom att börja rita lite och då åkte tummen ut igen. Jag har lånat en bok på bibblan om "ritsagor" och barnen tycker det är kul. Det kommer bli ännu roligar om jag lär mig sagorna utantill.
 
Emil kommer in i våra sängar varje natt. Vanligtvis tycker jag att det är mysigt men i natt har Emil varit ett plåster på mig. Agnes kommer nästan aldrig in till oss längre men i perioder är hon lite mörkrädd. När Magnus jobbar natt brukar jag ta tillfället i akt och ha båda barnen i våra sängar. Det är lite lyxigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0