Lekens dag

Så här kul hade vi det på Lekens dag för två månader sedan. Nästa år blir vi förhoppningsvis fler som traskar dit om nästkusinerna kan komma. Väldigt bra anordnat! 
 
Idag började inte dagen bra. Magnus jobbade i Lessebo. För att jag ska hinna med bussen så måste han komma hem senast sju och ta barnen. Han ringde strax efter sju. Strul. Jag hann inte med bussen. 
 
På lunchen jagade jag födelsedagspresenter till Agnes. Hittade en rolig barbie och lite annat smått och gott men än så länge är det inte färdigt. 
 
På eftermiddagen ringde Magnus. Löss igen. Storasyster hade fått löss igen. Hon är hos mamma nu men kan ha haft det ett tag så jag åkte och köpte lusmedel. Börjar kunna det här nu. Vi köper ett medel som ska sitta i 15 minuter och det krävs endast en behandling. Det kväver lössen och det är inget som de kan bli resistenta mot så vi körde en familjeavlusning.....igen. Kvällen ägnades åt byte av sängkläder och tvättmaskinen går varm.
 
Agnes har fått två nya kompisar. Tjejerna från Iran. Igår hade hon tagit mod till sig och sagt "ska vi leka med Barbie" på persiska. Den iranska tjejen blev jätteglad och tog Agnes i handen. Sedan sprang de och lekte med Barbie. Tänk vad lite som behövs... Nu vill hon lära sig säga "ska vi gå till skogen och leka cirkus" på persiska. Okej. Det fixar vi.
 
Emil och Agnes var jättefina igår. Dagisfotografering. När Magnus hämtade dem så visade det sig att Emil hade suttat på sin fina skjorta så de hade gett honom en annan tröja när han fotades. Idag visade det sig att Emil hade bara fotograferats med Agnes och på gruppfotot. När fotografen skulle fotografera ensamfoton på honom så höll han för ansiktet med händerna så det gick inte. Unge!!! Jag kan inte låta bli att skratta åt eländet ändå. Det är vår Emil det 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja det vill vi!

2013-10-24 @ 20:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0