Helg!!!



Jag tog ledigt i morgon. Bara så där. Det känns lyxigt. Imorgon överraskar jag nog barnen med en tur till Leos lekland. Om vi åker dit när de öppnar så är där förhoppningsvis inte så många barn. Igår åkte Magnus in med barnen till Växjö. Det var dags för stora klippardagen. När de hämtade mig på jobbet var det tre nyfrissade personer i bilen. Agnes klipptes riktigt kort i nacken. Jättefint. Det funkar nog bra på dagis igen. Jag tror att hon söker sig till killarna och andra tjejer i gruppen. Antagligen så har hon väl hittat nya grupper där hon får bestämma.... :) Skönt om hon lyckas lösa det men det är viktigt att alla pratar med sina barn om att låta alla vara med osv. Sedan kan vi aldrig garantera att barnen gör som vi säger men då får dagispersonalen ha koll och styra upp det hela. Dagisbarn ska inte behöva bli retade eller känna sig utanför. Tids nog för det i skolan när det inte finns utrymme för samma koll....men det är lika hemskt och aldrig okej.

Emil trivs bättre på dagis. Han har fått en kompis och jag tror att de hänger hela tiden. Idag hade kompisen åkt hem tidigare och det gillade inte Emil. Plötsligt händer det! Emil bajsade på dagis! Personalen fick absolut inte torka honom. Han kunde själv. Säkert....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0