Halloween

 
Så kom hon då till slut, mormor. Hon hade väskan full med presenter till barnen. Morfar hade bl a köpt halloweendräkter till barnen. Gulliga storasyster fixade barnen och sedan gav de sig iväg och knackade dörr. Barnen tyckte att det var jääääättekul och hade med sig en överfull påse med godis hem. Natta äter inte ens godis. Kan man bli snällare storasyster?
 
 
Barnen vaknar vid fem-tiden nästan varje morgon. Helt ärligt.... Jag är väldigt trött och det är en hel del förberedelser inför helgens kalas. På lördag ska vi få plats 21 personer här hemma och på söndag ska 11 barn härja runt. På söndag kväll kommer jag nog ta en väldigt stor whisky. Nu börjar jag längta efter promenader. Det var ett tag sedan. 
 
Förresten, vilken natt vi hade! Alla somnade i sina sängar igår men efter någon timme kom Emil in och la sig mellan oss. När jag precis hade somnat så kom Agnes in och la sig bredvid mig. Jag låg helt plötsligt på plasten i våra sängar (ifall Emil kissar så har vi plast i mitten av våra sängar) och svettades mellan varma Agnes och varma Emil. Magnus gick in och la sig i Emils säng. När barnen somnat gick jag in i Agnes säng. Somnade. Vaknade av att Emil skrek att han tappat sin napp och snuse (första gången han pratade om sin napp) men när jag kom in i vårt sovrum så ville han bara att jag skulle ligga hos honom. Så låg vi där igen, jag, Emil och Agnes i våra sängar. Det var kaos med kuddfördelningen och Agnes hade en stor j-vla goseget i sängen (skitäcklig). Somnade till slut. Vaknade av att Emil klappade mig på armen och pussade mig kl 05. "Mamma....är det morgon nu?".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0