Blåbär och ledig dag

 
Den här sommaren har vi varit väldigt lite i skogen. Blåbärsplockandet har varit sparsamt och det som har plockats har ätits upp omedelbart. Nu när hösten och kylan är här så hade det varit mysigt att slänga ihop en blåbärspaj men det går ju lika bra med äpplen :) Det var nog för varmt i sommar. Det blev sol och bad istället för skog och bär.
 
 
 
Idag är jag hemma med barnen och det känns som en utmaning. Jag vaknade jätteförkyld och Emil har vaknat på helt fel sida. Han är sååå arg. Det smälls i dörrar, skriks, sparkas och tungan är mer ute än inne i munnen. En dag skrek han "jag hatar mamma och pappa!!!". Med andra ord...han är en normal treåring. 
 
 
Agnes fick en massa kläder som min chefs flickor hade växt ur och där fanns en massa paljettprydda plagg som föll Agnes i smaken. Glitter och glamour. Just nu sitter hon inne på sitt rum med stängd dörr och målar. Stora, fina Agnes blir snart fem år. Helt otroligt. När jag träffade Magnus var Natta sju och Zacke tio. Tiden går alldeles för fort. 
 
 
I morgon blir det in och handla i Växjö på morgonen, kalas för Agnes kl 13 och på kvällen ska vi till Växjö och fira kusinen. På söndag ska jag och Magnus åka gokart och äta lunch. Superbra födelsedagspresent. Jag och sambon själva utan barn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0