VAB

 
Idag blev det VAB. Båda barnen har snorat och hostat ordentligt i veckan och igår fick Agnes ont i öronen och en massa prickar också. De små sjuklingarna verkar dock ha piggnat på sig under förmiddagen och vi har bakat både lussebullar och kanelbullar. På bilden frågar Emil hur lång tid det är kvar tills bullarna är klara. Hans uppfattning om lång tid är när han sträcker ut armarna så långt det bara går...
 
Igår när Magnus hämtade barnen så hade Emils kompis Albin kommit fram till Emil och ville krama hejdå. Emil tackar ju inte nej till en kram så de hade kramats och Magnus dog nästan. Så söta...
 
Nu gick precis Emil in i vår tvättställning som ALLTID står på samma ställe i TV-rummet. "Mamma, du får inte ställa den här bredvid mig!!!" och så fick jag en arg blick. Suck.
 
Emil leker mycket låtsaslekar för tillfället och pratar för sig själv men han blir väldigt generad när han märker att vi lyssnar. Nu bygger han lego och pratar om elefanter, sekunden innan hade han en massa ljudeffekter med en boll och i morse lekte han med barbie och barbiebilen. Emil tar efter Agnes en hel del och han har börjat bjuda in på kalas till sitt rum, precis som Agnes. Tur att jag har bakat en massa bullar till alla dessa kalas :)
 
Dagens lunch kommer bli potatisbullar. Barnen sa en dag att de fått det på dagis och att de gillade det så nu får vi väl se om det går hem.
 
Helgen ska bli lugn med hemmafix. Vinterdäck på bilen, parabolen ska fixas och jag är sjukt sugen på att sätta upp alla ljusstakarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0