Sommarbilder

 
Fotografering ligger inte på "att-göra-listan" så det fick bli lite härliga sommarbilder från Ronneby där barnen hittade en lekplats att härja på. 
 
Helgen har varit lugn och skön. I fredags var jag ledig med barnen och vi tog det mest lugnt. Lussebullsbak blev det! Agnes var jätteduktig på att snurra degen så det blev fina lussebullar. Äntligen har jag hittat något att baka som barnen gillar äta sedan också! På kvällen gick vi ner till Ica och handlade fredagsmys. Magnus hämtade hem oss. Barnen tyckte att det var lite spännande att gå ute när det var mörkt.
 
I lördags fixade Magnus taket till uterummet (som gick sönder i blåsten) och jag och barnen tog bussen till Växjö. Agnes har lite bekymmer med mina uttryck...är vi i Växjö eller är vi i stan? :) Det blev en heldag med shopping, McDonalds, bio, fika (och där uppförde barnen sig som små monster och förlorade sitt lördagsgodis) och buss hem. Båda barnen är hyfsat gapiga och illskriker argt när de inte får som de vill. Igår när vi fikade ålade de på golvet, kastade ballonger på andra gäster, skorna på bordet, skorna i fåtöljer, tungan ute, skrik, tjat och bråk. Agnes skulle till Mulle idag men det blev inget. Hon var helt hemsk hela morgonen!!! Resten av dagen har gått hyfsat bra. De har varit ute och Agnes hittade en kompis Jakob som hon lekte med hela dagen. Hon och jag pysslade lite. 
 
 
Emil han bjuder ofta in oss till sitt rum på bilkalas. Han har då ställt uppå alla bilarna på en rad och sedan ska vi leka med bilarna tillsammans. Underbara fina gosiga unge. Han växer så det knakar och har blivit otroligt lång. 
 
I helgen har de bläddrat i leksakskatalogen och hittat massor av saker som de önskar sig. Helt otroligt vad mycket det finns. Snart får vi bygga ut deras rum. 
 
Jag har köpt en julklapp till mig själv (eller var det kanske en försenad födelsedagspresent så kan jag köpa en bakmaskin eller surfplatta till mig själv i julklapp), ett löpband. Sprang precis 4 km. Helt ok.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0