Svisch.....

 
Ungefär så fort försvann helgen...svisch... Både jag och Magnus jobbade i fredags och eftersom det var en klämdag så slogs dagisen samman och våra barn fick vara på ett annat dagis. Emil med skepsis och Agnes med glädje. Det gick dock bra. På kvällen dök JävlaJenny, Ola, Lillen, Kerstin, Filippa och Robin upp. Vi käkade och sedan drog alla ner till Göka utom jag och JävlaJenny som röjde i köket och satte oss med ett glas rosé på altanen. Trevligt att träffa alla och vi hade riktigt roligt! De får gärna dyka upp fler gånger. Lille Emil var verkligen inte blyg utan både sjöng och svor i vanlig ordning. Dagen efter käkade vi frukost och sedan for de iväg mot Kolmården. 
 
Lördagen blev en ny upplevelse för mig och Magnus. Natta passade barnen så jag och Magnus kunde gå ut och promenera/springa intervaller tillsammans. Jättekul! Sedan åkte jag och Natta in till stan SJÄLVA och hade det hur mysigt som helst. Det måste vi göra om! På kvällen satt vi bänkade framför TV:n (streamades på någon sida) eftersom Zackes band var i riksfinal i Musik Direkt. När de läste upp motiveringen för tredje priset så tittade jag och Magnus på varandra och sa "nämen...det är nog fasiken Void...det måste vara Void" och det var det! Grabbarna ska få åka till en festival i Norge och spela. Fatta vilken häftig grej och de är verkligen värda det. Musiken är inget för mina öron men de är sjukt häftiga på scen och lägger ner många timmar på sitt band.
 
I söndags var vi på Göka, men först sprang jag MILEN (för fjärde gången) och förbättrade min tid med två minuter. Enda fördelen med att springa sjukt sakta och att vara sjukt otränad är att det går att förbättra tiden pyttelite varje gång :) Nere på Göka tyckte Magnus att barnen kunde få doppa fötterna och händerna vilket gjorde att Emil skrek YEEEAAAHHH och sprang ut på bryggan och hoppade i (inte ute på det djupa), med kläderna på. Sedan kom Agnes "varför får Emil bada och inte jag?". Det slutade med att båda barnen var hyfsat lättklädda och hyfsat blöta. Mamma Hanna och Alma kom ner till Göka och sedan promenerade vi hem till oss och fikade lite och lät barnen leka av sig. En skön söndag...

Kommentarer
Postat av: pappa

Det är min gosse det. Men han växer nog ifrån det.

2013-05-13 @ 23:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0