Snipp snapp snut så var helgen slut

 
Helgen blev lugn. Jag har känt mig halvkrasslig. Det blev lite rensning av ogräs och plantering av blommor. Lugnt och skönt. Barnen har blivit rosiga på kinderna.
 
Agnes älskar blommor och kan ägna lång tid åt att plocka dem. De här plockade hon till sin kusin Amanda. 
 
Hon är för go' vår lilla tjej. En kväll var hon på väg in i våra sängar och gick sakta med sin snuse, kudde och pricken. Jag stod i köket och hickade till när hon gick förbi mig. Hon bara fortsatte gå, stannade till, vände sig om, log och sa "mamma, jag tänker på dig". Vi brukar alltid säga att när hon hickar så tänker någon på henne.
 
I fredags fick de följa med till affären och välja godis. De skulle få välja 15 godisar ur plockgodiset. Hysteriskt. Emil ville ju ha allt. Agnes valde med omsorg och räknade. Efter ett tag hade hon nog tappat räkningen för hennes påse hade drygt 20 godisar och Emil hade 15. Jag tittade i hennes påse och hon sa "ojdå". När vi senare på kvällen plockade fram påsarna så kastade de sig över godiset och Emil tyckte efter ett tag att han valt tråkigt godis och blev väldigt nyfiken på Agnes påse. Då hör jag Agnes säga "Emil, välj du två godisar i min påse för jag tog ändå för många...". Det hade jag aldrig sagt till min lillebror... Agnes är snäll och påminner väldigt mycket om sin storasyster Natta. 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Så söta så de små liven.

2013-05-06 @ 17:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0