Sjukstuga

 
Kan det var det här som är orsaken till Emils feber? Lillkillen var krasslig igår och fick vara hemma med Magnus. Jag var i Kalmar och jobbade. Lille mjuke. Han sitter nu i soffan och äter gårdagens kvarglömda vingummin. Sjukt nöjd... Emil lämnar ofta kvar sitt godis på kvällen. Han är nöjd efter några vingummin typ. Även Agnes är förkyld och hostig. Typiskt. Vi skulle till farmor och farfar idag och sova över. Det har vi sett fram emot och barnen kommer bli jättebesvikna. Det får bli en hemmahelg istället.
 
Funderaren. Hon är så nöjd med tillvaron och i torsdags satt jag och pratade med henne utifrån en mall vi fått från dagis. Agnes ska svara på vissa frågor och sedan ska jag och dagisfröken diskutera dem på måndag. Jättekul. Vad härligt det är att se den här tjejen fundera över vad som är kul på dagis, vad hon har lärt sig osv. På frågan vad hon är bra så svarade "jag är INTE bra på att INTE skrika i lekhallen i alla fall....". Jag anar några tillsägelser där :) Tillslut svarade hon att hon var bra på att "hoppa högt på studsmattan, namn". När jag undrade vad hon menade med "bra på namn" så svarade hon "jamen, jag kan t ex Robin Stjernber och Zara Larsson". Livet leker för henne och hennes största bekymmer är killarna på dagis som hon blir jagad av (berättar hon lite fnissigt) och som hon leker med. På frågan vad hon har lärt sig på dagis så svarade hon bl a "vad myror äter, räkna baklänges, rita fint". Helt underbart att sitta och prata med den här lilla varelsen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0