Badgossen

 
Jaha...då var det klart med dagiset. Alla barn födda -10 ska flyttas upp från småbarnsavdelningarna. En avdelning ska användas bara för barn födda -10 och övriga barn födda -10 ska placeras ut på de "stora" avdelningarna. Med tanke på att barnen nu är tre år så måste det verkligen kommit som en överraskning för kommunen att det var många barn födda -10. Jag ville först ha Emil uppflyttad till Agnes avdelning men pratade med hans dagispersonal igår och de hade en helt annan uppfattning. Jag litar till 100 % på dem så nu hoppas jag att han inte kommer på hennes avdelning! Det bästa för honom är nog om han hamnar med sina gamla fröknar på en ny avdelning. 
 
 
 
Igår morse hörde jag följande diskussion:
Agnes: JAG BLIR GAAAAALEN PÅ MITT HÅÅÅR!!! DET GÅR INTE ATT BORSTA UT....
Emil (lugnt och tyst): Mamma, hämta saxen...
Agnes (om möjligt ännu argare och ännu högre): DET SKA VI VERKLIGEN INTE GÖRA!!!!!!!
Emil (fortfarande lugn): Agnes, du behöver inte skrika så....
Agnes: JAG SKRIIIIIIIKER INTE ALLS!!!
Emil: Din gamla dieselråtta....
 
Jag fick gå därifrån och skratta.....
 
Idag cyklar Agnes på sin nya stora, svarta cykel! Sjukt stolt... 
 
 
 
När man har badat får man mysa med sin mamma...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0