Artiga barn typ

 
För närvarande flyter det på ganska bra i familjen. Det är inte så mycket bråk och barnen sover hyfsat bra. Emil sover lite oroligt men det är inget stort problem. I morse vaknade han vid fyra-tiden och var ledsen. När jag frågade i morse om han drömt något eftersom han var ledsen och jag fick lägga mig hos honom en stund och trösta så berättade han att han drömt om glassbilen. Lille gubben....
 
 
En bild från vår första tur till Göka i lördags. Frukost på bryggan kl 08. Det var bara vi där.....
 
 
Barnen är artiga eller vad man nu ska kalla det. Om de rapar så säger de alltid ursäkta mig och de brukar säga tack för maten. Om de glömmer säga tack när de får presenter eller när vi ätit så är det för de glömmer men jag är ju en sådan jobbig mamma som påminner dem hela tiden. Avskyr otacksamma barn och även om de inte känner för att säga tack eller ens blir pyttelite glada så ska det sitta i ryggraden. Man säger tack helt enkelt. I helgen frågade jag Agnes om hon ville hjälpa mig duka bordet när jag stod och lagade mat. Agnes svarade "Nej tack...". Helt ärligt, vad ska jag svara på det?
 
Igår var vi hos kusinerna i Växjö och Emil hade på sig finkläder som han ärvt efter Robin. Nu börjar han bli blond igen vår lille lurv. Hos Moppan fick vi god rabarberpaj och barnen lekte med tågbana och barbies. Agnes fick en kasse med kläder efter Tyra. Överlycklig tjej. När vi kom hem så vek hon in allt och la i garderoben och konstaterade att hon nog hade mer kläder än Natta nu.... :) Moppans grannar hade en kanin som barnen fick klappa. Agnes klappar djur för att liksom ha det avklarat. Emil klappar och njuter och passar gärna på att pussa djuren också om han får en chans. Så olika. Agnes vill ha fiskar (för att någon kompis har det). Skulle inte tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0