Allt innan semestern

 
Det är likadant varje år. Innan semestern så stressas det järnet för ALLT ska fixas innan semestern. Det är mycket som ska fixas på jobb och det är mycket som ska fixas hemma. I tisdags var det familjefest med Agnes dagis. Jag, Natta, Emil och Agnes gick dit. Jättekul. Personalen hade gjort en tipsrunda med barnen och det var frågor i stil med vad har Anton för färg på sin keps, gillar Ebba kyckling osv. Jättekul! Sista frågan var hur många barn snöret räckte till och så låg det en påse med ett långt snöre. Barnen fick lite senare lägga sig som en mask på golvet så fick personalen dra ut snöret längs med barnen. Det ösregnade när vi gick ner och barnen var överlyckliga över att få använda sina paraplyer. Magnus jobbade extra och hade bilen. 
 
När vi kom hem från dagis så informerade jag barnen om att det var bums i säng. Emil tittade trotsigt på mig och sa:
- Mamma, jag tänker inte tvätta händerna. Jag VILL ha mask i magen...
Suck...trots...men lite gulligt...
 
 
Idag hade Agnes en dagiskompis hemma och allt gick jättebra tills kompisen fick en pigg i foten...eller två faktiskt. Hon blev jätteledsen och ville att jag skulle ta bort dem. Jag lyckades få bort den ena men sedan gick det inte. Hade det varit Agnes så hade jag petat bort den men det kändes inte helt ok att rota i ett annat barns fot! Hennes pappa skulle dessutom hämta henne efter en liten stund så det gick bra. Agnes och Emil imponerade när hon blev ledsen. Emil klappade på henne och frågade om hon ville ha hans snuse och Agnes gjorde allt för att hon skulle bli glad. Hon hämtade en köksstol och satte bredvid toastolen (där hon satt och inte ville flytta ifrån) så de kunde spela på Agnes surfplatta tillsammans. Ibland blir man bara så stolt.
 
Bild: Syskonkärlek ♥
 
Nu ska jag in och lägga mig hos de här sötnosarna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0