Vårkänslor igår. Snöyra idag.

 
Idag har varit en lååång dag inomhus men de fina bilderna utomhus togs igår. Agnes hittade några snöhögar och gjorde snöbollar till en överlycklig Emil. Magnus har målat lister och jag har varit husmor. Barnen har byggt kojor, pärlat, byggt lego, lyssnat på musik, sett på TV, myst i sängen med sagor, bakat bananmuffins och fått skäll. Det sistnämnda drabbar mest Emil för tillfället. Han är hiskelig i humöret och vägrar allt. Ibland blir han arg och ibland bryter han ihop. Ikväll åt vi torsk i äggsås. Emil skedade i sig såsen. Agnes petade och petade och vägrade till slut eftersom jag även lagt i persilja. Hon uppfann dock en ny älsklingsrätt. Kokt potatis med smör och lime på...yippeee liksom. Nu sover Emil. Magnus är och tittar på Zacke. Agnes ligger i soffan och pratar om att hon längtar tills hon ska få en lös tand. Den tjejen längtar ihjäl sig efter framtiden. 
 
Idag ska jag försöka hålla mig vaken så jag i alla fall ser Melodifestivalen. Igår somnade jag 20.30 i soffan. Helt slut efter en lång vecka med många tidiga morgnar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0