Tjejen med ständiga överraskningar

 
Den här tjejen slutar aldrig överraska mig. Det började med att hon ville vara hemma med mig istället för att gå till dagis när jag var hemma med Emil (VAB). Positivt!!! Vi påskpysslade och hon hade tålamod att sitta i timmar och pyssla. Ibland känner jag att hon är för snäll. När jag ryter till på båda barnen och hotar med att avsluta leken om de inte slutar bråka så ger hon alltid upp medan Emil hellre skulle springa barfota i snön än ge upp. Idag tyckte jag synd om Agnes och slängde ut Emil från leken i stället. Konsekvensen blev ända att leken upphörde till slut. Det är inte alltid lätt att vara förälder.... Agnes har fixat och donat och varit väldigt ödmjuk hela dagen. Hon är fin vår tjej och framför allt så verkar hon vara väldigt nöjd med livet. Den största överraskningen kom när hon skulle byta från nattlinne till kläder. Hon undrade vad hon skulle ta på sig och jag tyckte att det kunde hon själv bestämma (trött efter åratals gräl om kläder). Då tyckte hon att jag skulle välja! Okej, vi gick in och rotade i hennes garderob lite och sedan kom det...."mamma, jag vill ha några byxor". Eh, what?!? Mitt svar blev "Agnes, du har inga byxor eftersom du inte velat ha några byxor". Till slut hittade jag ett par lila byxor som var pyttelite för korta, enligt mig, men alldeles perfekta enligt henne. Tjejen blev överlycklig. Sedan letade jag i påsen av kläder som vi fått efter kusinen Tyra (helt underbart att kunna ärva kläder!) och hittade en rosa bolero som hon blev helt förtjust i. Hon lyckades matcha en Mimmitröja med rosa rosett i samma färg som boleron och parkerade sig sedan framför spegeln. Lilla fina Agnes. Inte ens fem år. 
 
Vi bakade bröd idag, grekiskt lantbröd, som jag bara måste rekommendera. Enkelt och helt perfekt till dagens lunch, tomatsoppa. Receptet:
http://www.receptcentralen.se/brod-och-bak/grekiskt-lantbrod/
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ni är så fina alla mina tjejer.

2013-03-19 @ 19:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0