Stranden hos mormor och morfar

Ibland blir jag riktigt Skånesjuk. En sjö är en sjö. Havet är havet. Stranden. Vågorna. Oändligheten. Barnen älskar att bada i sjön här eftersom det är en perfekt brygga att hoppa från. De pratar om sommaren och bad i stort sett VARJE dag. Vi har sommarlängtan.
 
 
 
 
 
Det jobbiga med stranden i Skåne var att det fanns inte så mycket sten att kasta i havet. I-landsproblem.
 
Det gick alldeles utmärkt att skriva i sanden. På tal om att skriva....Agnes skriver en del nu men behöver hjälp med vilka bokstäver som finns i ordet. Ljudandet sitter inte riktigt än. En dag hos mormor och morfar så satt hon och skrev dagiskompisarnas namn, Lova, Minja, Alma osv. Hon brukar alltid skriva M upp och ner så det blir W i stället. Jag har aldrig kommenterat det utan berömt henne och tyckt det var väldigt gulligt. Helt plötsligt skrev hon ett M som ett M då utbrast hon överlycklig.
-Titta mamma!!! Jag kunde skriva ett M!!! Jag brukar skriva W när jag ska skriva M. 

 
Om det inte finns sten så kan man ju alltid kasta tång. Örk, säger mamma. Dubbelörk säger mamma åt springmask som tydligen härjar på dagis nu. INTE DET OCKSÅ. Då dör jag.....
 
Idag hände det. Agnes hoppade upp på sin nya cykel och cyklade. Hon är helt underbar. Jätterädd och ändå vågade hon. Det häftiga var att hon kunde cykla på sin nya glittriga svarta cykel (jepp...hon ville ha en svart cykel så då köpte mormor och morfar en svart cykel...).
 
Idag har Magnus varit hemma med barnen. Emil var dålig i magen igår så de ringde från dagis. Än så länge har det inte sprakat loss men han fes precis och det luktade INTE hallon (Emil alltså...). 
 
Barnen äter mys och ska kastas i säng tidigt. Jag och Magnus ska beställa tapas. I morse vaknade Agnes kl 05.15 så jag var på jobbet strax efter kl 06. Hysteriskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0