Nämen...redan...

 
Hur gick det här till?!? Påskharen tittade förbi idag och gömde två påskägg på barnens rum. Överlyckliga barn. Emil har ätit pyttelite och Agnes slängde i sig allt! Det hör inte till vanligheterna för båda brukar ha sitt lördagsgodis kvar till söndagen. Jag slutar inte förvånas över Agnes finurligheter. Idag tittade hon på mig sådär finurligt och sa "mamma vet du vad det här är....armstödet....och vet du vad det här är....ryggstödet....och det här är sittstödet". Märkliga ord att lägga på minnet för en 4,5 åring tycker jag men det måste komma från dagis. Häftigt. Igår berättade jag att jag varit hos doktorn och att han hade tittat på mitt skelett. Agnes spärrade upp ögonen och utbrast "MAMMA....SKAR HAN UPP DIN HUD OCH KOLLADE PÅ SKELETTET". När jag berättade att det fanns kameror som kunde fotografera skelettet utan att man behövde skära upp huden så var det inte lika intressant längre.
 
 
Så arg, så söt, så kramig och så envis. Den här gossen gör mig tokig. Retsticka är han. Finurlig är han och alldeles alldeles underbar. I morse bestämde jag mig för att ta bort napp och snuse. Vilket liv det har varit! Ingen snuse och ingen napp om man inte ligger i sängen och ska sova. Han förstod men accepterade inte. Tur att han har en envis mamma. Nu ligger han bredvid mig i soffan invirad i en handduk, nybadad och han är inte vaken många minuter till. Just det, jag tyckte att vi även kunde testa det här med blöjan så jag utlovade Leos lekland om han slutade med blöjan. Han rusade till toan, kissade och utbrast "Nu åker vi till Leos Lekland". Nja, det var väl inte riktigt så jag tänkte. Sjukt arg och besviken lillkille men dagen utan blöja gick bra. Han kissade på toan och pressade fram lite bajs. Agnes var väldigt engagerad eftersom hon insåg att framgång för Emil innebar ett besök på Leos Lekland även för henne.....to be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0