Lite påsk i alla fall

 
Våra barn blev inga påskkärringar i år men vi har hunnit med lite äggmålning i alla fall. De här ägghållarna från Panduro passar Emil bra eftersom han inte är jätteförtjust i att smutsa ner händerna (förutom när han kletade i sitt eget bajs då...). Påsken har varit hyfsat lugn. Vi har mest varit i köket och stökat men även hunnit med lite promenader. Det har städats och tvättats, alla måsten tar ju inte påsklov :) 
 
Igår när jag nattade Emil så låg jag och höll om honom och han skulle just till att somna när han vände sig mot mig och sa:
-Mamma, jag längtar till sommaren.
Sedan somnade han. Är barnen trötta på vintern nu, eller? Han sprang dessutom runt i sina nya badbyxor hela dagen igår.
 
Agnes funderar och filosoferar. 
-Mamma, när börjar påsklovet?
-Det har ni haft hela veckan.
-Näähäää.
-Jo, ni har ju varit lediga med pappa.
-Ja men inte de andra barnen på dagis. De har varit på dagis. Varför har inte de påsklov?
-Det är inte alla mammor och pappor som kan vara lediga från jobbet.
-Får inte de påsklov?
-Joo....sen.
 
Idag väntar en av de sju dödssynderna. Frosseri. Fy fabian (Emils uttryck) vad vi har mat hemma. Idag blir det rejält påskbord med farmor, farfar, mormor och morfar. Roligt ska vi ha.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Glöm inte picka ägg, men kom ihåg att tala om vad som händer ;) glad påsk på er :)

Svar: Det gick bra. Agnes hade sådan tur i år så hennes ägg vann äggpickningen. Inget bryt med andra ord :)
Magnus och Linda

2013-03-31 @ 09:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0