LEDIGA!!!!

 
Vi är lediga tillsammans. Magnus ska inte jobba extra den här helgen (trots att de har ringt). Vi ska inte resa bort. Stora barnen kommer hem ikväll. Mormor/morfar, farmor/farfar och kanske Viktor och Sanna kommer hit på söndag och vi har nog det mesta handlat och läget hyfsat under kontroll. Barnen är glada och nöjda efter gårdagen hos farmor och farfar. När jag tittar i jobbkalendern så inser jag att det är några intensiva månader nu men i sommar ska jag vara ledig sammanlagt sex veckor! Den här helgen får bli en hemmahelg med fokus på familjen. Skönt!
 
 
Agnes älskar sin lillebror och ibland kan hon titta på honom, peta till mig och säga "titta mamma vad gullig han är...". 
 
Igår morse gick jag upp kl 05.15 eftersom jag skulle ut och promenera. Emil vaknade och viskade "mamma, kan du inte ligga hos mig lite". Han brukar aldrig vilja det på morgonen och vanligtvis så har jag all tid i världen om det behövs på morgonen men just igår så skulle jag bli upphämtad kl 05.30 för promenad. Jag fick så dåligt samvete så i morse när jag hörde Emil vända på sig (jepp...jag vaknar väldigt lätt på morgontimmarna) så gick jag in och kröp ner i hans säng. Han bara gosade in sig och ville att jag skulle hålla om honom. Det var tur att vi fick en sådan härlig start på dagen för en timme senare slängde han en bärbar dator i golvet...grrrr.....undrar just var han fått sitt humör ifrån ;)
 
Vi har fått en ny favoriträtt här hemma tydligen (som vi har haft tidigare men då har det inte varit någon favorit...märkligt). Vid lunchen skrapades tallrikarna och både Agnes och Emil påpekade att de ääääälskade maten. Vad var det för nyskapande jag stod för? Hahaha...stekt laxfilé, kokt potatis, gröna ärtor och hollandaissås. Agnes älskar citron och vräkte på citron i stället för sås... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0