Fram och tillbaka...

 
I helgen blev det en tur till Skåne igen. Morbror Danne firade att han snart fyller 35 år. Hur är det möjligt? Min lillebror närmar sig 40 år med stormsteg. Det måste ju betyda att jag är ännu äldre....hur gick det här till?!? Trevligt kalas var det i alla fall :) Bilder från kalaset kommer så småningom.
 
Vad vore väl ett besök hos mormor och morfar utan ett bad i bubbelbadet? Barnen började tjata om det ca kl 07.00 lördags morgon. Jag och Magnus fick lite egentid och åkte in till Kristianstad och shoppade lite. Lyxigt! Alla ni som har hjälp från era nära och kära med dagishämtning och barnpassning. Uppskatta det och ta det inte för givet! Under våra snart fem år med barn så har jag och Magnus tillsammans varit på en bio (tack Moppan), ett bröllop (tack jävla Jenny), en konsert (tack mormor och morfar), en hotellnatt när jag fyllde 40 (tack Bibbi), fyra nätter i Tyskland (tack farmor och farfar), en dagstur till Tyskland (tack Sofia). Ibland knycker vi till oss egentid på IKEA med hjälp av farmor och farfar och ibland lite sömn i stugan (tack mamma och Anders). Vi har aldrig varit på ett föräldramöte eller utvecklingsmöte tillsammans men vi vet inget annat så det funkar alldeles utmärkt men alla ni som inte behöver stressa fem dagar i veckan till dagis och som kan unna er tid tillsammans...njut och var tacksamma. Jag och Magnus försöker ge varandra "egentid" däremot. Fast för Magnus del så handlar det om att jag drar iväg till Skåne med de små för att han ska få "egentid" med sina stora barn vilket är viktigt! De behöver göra sin grejer utan de små "störningsmomenten". Jag flyr iväg till Stockholm en gång/år och parkerar mig på Sussies soffa och gör så lite som det bara går. Samtidigt så känner jag....barnen. Jag Vill Vara Med Barnen. Veckorna rusar iväg och även om jag sa till en kvinna på Max i fredags att hon kunde få Emil (hon tyckte han var såååå söt) och hon tittade konstigt på mig och jag förväntar mig ett besök från soc  :) så är det ju så att jag vill ju inte vara iväg en massa. Vi kan göra en massa vuxensaker om tio år typ. 
 
 
Livet rullar på. Vi är friska...eller tja, Natta var hemma från skolan idag och Emil borde kanske varit hemma med tanke på att han hostade massor i natt. Vi är glada och nästan friska. En massa planer med vårt hem. Fantasin finns där men ekonomin är väl inte på topp efter det här årets alla sjukdagar. Det blev väl inte bättre efter dagens besök på Nuna men deras ansiktsbehandling är helt underbar. 1,5 timmes total avslappning. Agnes är sådär underbart fnissig nu och hon mår riktigt bra. Hennes glädje smittar av sig och det bara bubblar i henne av energi och påhitt. Dessutom har hon blivit riktigt kramig och det tackar vi för. Ikväll kröp jag ner till Emil och la mig och det är så mysigt. Han vill att jag ska hålla om honom och gärna andas i hans nacke. Efter bara några sekunder hör och känner jag hur han slappnar av. Vilken närhetsgosse det är. Agnes vill att hon ska hålla om mig. Om jag lägger min arm om henne pustar hon och skriker "jag blir VARM!!". Well...i know the feeling....
 
 
Emil är sjukt trotsig nu. Följande ord används frekvent: skitstövel, nähädu (som svar på "kan du gå och tvätta händerna efter maten"), apselut inte (när jag t ex påpekade att han hade marmelad på kinden), dumma, pappa sa de (används som svar på "du får inget godis en måndag Emil..."), skeppohoy (inte negativt men vi hör det ca 150 gånger/dag) och en massa annat som jag inte kommer på nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0