Annorlunda besök i Skåne

Det blev inte som vi tänkt...i fredags morse visade det sig att Agnes hade nästan 39 graders feber. Bilen var packad och barnen skulle ta på sig ytterkläderna när jag började fundera på varför hon inte åt frukost och klagade över att hon frös... Jag skulle hämtat dem på dagis halv ett och sedan skulle vi åkt raka vägen till stugan men nu blev det mer....jaha...du tänkte så...feber.... Hon fick febernedsättande och sedan for vi iväg. I Karlshamn hade febern gått ner och då blev hon vrålhungrig så vi stannade på McDonalds. Båda barnen åt glupskt och sedan for vi vidare. Hos mormor och morfar blev Agnes sämre och hon somnade i soffan runt sextiden och fick inte i sig någon kvällsmat. Vid elvatiden vaknade hon och kräktes och hade skyhög feber. Halv fem i morse vaknade hon...och frågade vad hon skulle ha för kläder idag. Frisk. Märkligt...
 
 
Barnen sov skavfötts i natt och det har varit lite stökigt. Agnes vaknade och kräktes, sedan vaknade Emil och var ledsen (då sa Agnes "mamma, Emil är ledsen...han förstörde min dröm!"), sedan har jag haft ont i nacken och vaknat, barnen har bråkat om täcket och platsen i sängen (hur svårt kan det vara att samsas när en är 110 lång och den andre ca 100 lång). I morse hörda jag dock även dem vara gulliga mot varandra när jag låg och låtsassov. Emil slog sig och Agnes tröstade och blåste och vid ett tillfälle så hittade Emil Agnes snuse och gav henne
 
 
Nu är det mycket tjat om godis...det är lördag liksom. DET missar de inte. Nybadade barn, trött mamma, hemmalagad pizza till kvällsmat, nöjd med dagens promenad/jogging och jag har hunnit shoppa en hel del kläder till Emil eftersom han har blivit väldigt lång på sista tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0