35-års kalas

 
Morbror Danne och Maria hade varit i Thailand och hälsat på morfar och Sara. De hade köpt fina kläder till barnen. Agnes tog på sig sin klänning bums och hade den i 24 h! På kalaset var Ludde som är två år äldre än Agnes. När han steg in genom dörren så såg jag hur Agnes åmade sig och började pilla sig i håret! Ursäkta men  var kom det ifrån? De var lite blyga i början men sedan hade de några roliga timmar tillsammans. Agnes hade gjort teckningar till Danne som hon var stolt över. För tillfället ritar hon hus, hjärtan, monster, människor och ägg. 
 
 
Barnen börjar bli stora nu. Jag och Magnus kunde sitta i lugn och ro och prata med andra vuxna människor och barnen sysselsatte sig själva. Efter några timmar gick Emil in och la sig i en säng och till slut somnade Agnes i soffan. 
 
Idag är jag hemma med båda barnen. Emil hostade massor i natt och Agnes ville vara hemma med oss. Just nu verkar han dock oerhört pigg. Idag blir det nog brödbak, muffinsbak och TV-mys. 
 
För en stund sedan så byggde de lego och rök ihop. Emil åkte in på rummet och jag röt "kom ut när du blivit snäll igen". Efter två minuter kom han ut och smög bort till Agnes. Hon sa "vill du komma och säga förlåt till DIN Agnes..." och sedan kramades de. Agnes tittade på mig och sa "vad gullig han är mamma som kommer och kramar mig". Emil har minst två mammor här hemma.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Trevligt kalas och ni var så duktiga.

2013-03-19 @ 19:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0