Lycka är...

 
att komma hem till ett helt hysteriskt städat hem. Magnus hade fixat allt. Torkat golv, tvättat köksmattan, tvätten, torkat köksluckor osv. Jag kom hem trött och sliten efter flera nätters dålig sömn och mycket jobb och väntade mig några timmars röjning så jag blev överlycklig. Lycka är även att sitta med den här lille lurven och känna hur han bara andas tyngre och tyngre och efter en stund så sov han.
 
 
Jag hade med mig jordgubbar hem så Agnes fixade två liter jordgubbar, sköljde och noppade. Sedan åt vi jordgubbar med mjölk. Fy vad gott det är. Därefter ville barnen att jag skulle måla deras naglar. Emil har fått ett eget blått nagellack som han ville testa. De satt så fint och väntade och väntade på att det skulle torka. 
 
 
Agnes har fått pennförbud. Helt plötsligt har hon ritat på sin stol, säng, knän och röda kudde. Jag såg att hon skrivit bokstäverna C A R O M E på sin kudde och frågade ikväll varför hon skrev så. Efter ett tag smög det fram att första bokstaven skulle vara ett J men att det blev fel. Där skulle stå JAG RYMMER (JA ROME). 
 
Var skulle hon rymma? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0