Efterlängtad lördag tillsammans

 
Idag är det marknad i Hovmantorp som vi snart ska ner till. Barnen har fått pilla ut vars 30 kr från sina spargrisar och är fulla av förväntan. 
 
Äntligen en lugn, oplanerad helg tillsammans. Det började med cykelfesten, sedan firade vi Emil, sedan var jag i Stockholm och förra helgen var jag i Skåne och Magnus jobbade. Agnes konstaterade precis att det har varit hennes bästaste vecka eftersom hon har fått leka med två kompisar och ska få gå på marknad. Skönt med nöjda barn. 
 
 
Emil använder trampbilen och är fortfarande lite för liten för tramptraktorn men snart kan använda båda. Vårt garage är fullt med allt utom bilen. Det är sparkcyklar, cyklar, vattenleksaker, vagnar (ska säljas) m m. 
 
I natt sov Emil utan blöja. Strax innan kl 06 vaknade jag av "fääärdig". Då satt Emil på toan och hade kissat (det andra vägrar han göra på toan). Store killen! 
 
Sedan blev det frukost. Efter tre rostade mackor blev han mätt och gick från bordet. Jag sa:
- Glömde du inte säga något nu?
Han tittade på mig, korsade armarna och sa:
- Åppa gangnam style, åpp, åpp, åppa gangnam style....
 
Filur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0