Och så blev det bättre...

 
Idag hämtade jag barnen vid två-tiden och var mentalt förberedd på kaos men det har varit väldigt lugnt. Det är fredag och vi är alla trötta. Barnen är jättesnoriga och Emil hostar hela tiden. Barnen behöver badas och klippas. Klippningen måste jag ta tag i nästa vecka. Badningen kommer ske idag! 
 
Enligt barnen så är Emil ledsen på dagis när de är ute och Agnes tröstar honom varje dag. Jag måste kolla upp detta med dagis. Det är ju inte hennes uppgift att trösta honom och det säger jag till henne också. Dessutom så undrar jag om han bara är ledsen när han är ute (och Agnes ser det) eller om han är ledsen övrig tid också? Enligt Agnes så är han ledsen för att han "längtar mamma och pappa"..... 
 
 
Emil fortsätter stamma och det blir bara värre. Märkligt är att han stammar INGET på dagis. Jag trodde att det kanske berodde på att han inte säger något men enligt honom så hade han pratat på samlingen idag och då stammade han inte! Han är för söt i alla fall. Emil senaste uttryck är "LUJLAS" och det betyder luras. När han säger dumma mamma och jag låtsas bli ledsen så säger han lujlas för att släta över det lite :)
 
Agnes är full av liv och påhitt. Hon har en massa kompisar på dagis och jag är inte det minsta orolig. Det känns som om hon har både bra självkänsla och självtroende och hon ignorerar våra kommentarer om att hennes klädval kanske inte alltid matchar. Däremot så kan jag inte låta bli att undra om hennes fokus på kläder tyder på motsatsen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0