Lugnet före stormen

 
Då börjar det dra ihop sig till. Julledigheten är över. I morgon börjar en vanlig vecka med fem arbetsdagar. Magnus är visserligen ledig i morgon också men på tisdag börjar vardagen. Dagis. Agnes längtar. Jag gillar vardagen och att jobba men har ständigt dåligt samvete över allt som inte hinns med och stressas över barnens alla timmar på dagis. Nu börjar mitt liv med 36 h arbetsvecka och jag ska lära mig att åka hem tidigt! Magnus kommer få lite mer egentid när jag hämtar barnen två dagar och då kan han stanna kvar i stan och göra vad han vill. 
  
Emil stammar fortfarande. Det låter lite gulligt men det verkar vara en vanlig grej i hans ålder och försvinner oftast efter några månader.
 
I morse ville han i vanlig ordning fäktas när vi tömde diskmaskinen. Han gav mig en matkniv och sa "ska vi fläktas mamma?". Fläktas....det är väl klart att jag inte kan motstå det :)
 
 
Magnus ska snart iväg och jobba och jobbar hela dagen. Barnen och jag är fortfarande snoriga men vi får ta oss ut en sväng i eftermiddag. Vilken seg förkylning!
 
Dags för frukost.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0