Höga torn och IT-dalar...

 
Vi har en tjej som är grym på att bygga torn. Hon går upp i trappan när hennes egen längd inte räcker till. Igår hjälpte farmor och farfar henne med tornbyggandet.
 
 
Buskillen låtsasbadar hellre i klosshinken.
 
 
För tillfället är det alldeles för mycket dator/TV/surfplatta/mobil där hemma och det gäller både barnen och vi vuxna. Jag funderar på att vi ska släcka ner oss en vecka och se hur vi alla klarar av det. Jag föreställer mig familjeumgänge, promenader, soffmys, pussel, bokläsning m m men vi kommer antagligen ha en vecka med uttråkade barn och stressade föräldrar....eller?
 
I morgon blir det Leos lekland och som barnen längtar. I morse när jag tog upp han den lille mjuke så pratade vi om att det är Leos som gäller i morgon. Emil sa "å då kommer Danne". Han trodde att min lillebror skulle komma dit eftersom när vi var på Andys lekland i Kristianstad för ett tag sedan så dök Danne upp till barnens glädje. Sedan fick han åka farliga rutschkanorna och busa med dem och det gillades skarpt. Jag lovade Emil att vi snart ska träffa Danne igen och kanske till och med titta på brandbilarna.....igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0