Gott nytt år!

 
Till slut kom de då, JävlaJenny och Ola. De hade inte lille Ebba med sig (hunden) men ett helt berg med saker till barnen. Duracellkaniner, klämmor, hårfärg, pistol som skjuter skumgummigrejer, onepiece och sedan en massa bubbel till oss vuxna. Eftersom både Ola, Magnus och Natta har nya kameror och jag har en ny mobil så var det mycket fotograferande under kvällen. Förrätten blev ärtsoppa (gröna ärtor) med gräddfil, bacon och riven pepparrot till, huvudrätt blev kallrökt fläskfilé, potatisgratäng, sallad, kiwi och mandariner, kall sås på creme fraiche och mango chutney, efterrätt blev vit choklamousse med lite blåbär. 
 
Jenny hade köpt med "pappersraketer" som vi kämpade för att få iväg. Det blåste så himla mycket så det blåste in kalluft i dem hela tiden. Den första störtade en bit bort. Den andra fastnade i grannens träd och Magnus fick borsta ner den med sopborsten för att inte trädet skulle börja brinna. Den tredje tog vi död på i snön eftersom den var på väg mot bilarna. Sedan gav vi upp. I år var det väldigt lugnt innan tolvslaget vilket var skönt med tanke på alla djur. Märkligt att det fortfarande säljs raketer egentligen men det är ju skönt när folk sköter sig och inte smäller i flera dagar innan/efter.
 
 
Agnes var uppe till kl 01! Helt sjukt. Hon satt i våra sängar de sista timmarna och kollade på film på sin surfplatta. Dagen efter sov barnen till kl 08.45. Emil var uppe så länge så han till slut stammade av trötthet! Han stammade lite idag också och jag blir helt orolig. Han har inte gjort det innan så vad har hänt liksom? Vi vuxna satt upp väldigt länge på nyårsnatten och skrattade. Som vanligt ett väldigt trevlig nyår!
 
Nu har jag åkt på världens förkylning och känner mig helt däckad idag. Magnus har jobbat natt och sover nu. Sedan är det min tur att kasta mig i säng. Idag ska vi äntligen få hämta vår bil och lämna tillbaka Moppans bil. I morgon börjar jag jobba igen. Just det, idag började mitt nya liv med fokus på vad jag stoppar i mig. Skönt efter allt ätande i julhelgen!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Gott Nytt år till er med:) Ang. Emils stammande så kommer jag ihåg att Viktor stammade jättemycket med betoning på JÄTTEMYCKET när han var 2-2 1/2, men sedan gick det helt plötsligt över. Men han stammade nog ett par månader. Det var ungefär som att han tänkte orden fortare än vad han fick fram dom. Så du behöver inte oroa dig tror jag. Kram

Svar: Tack! Det lugnade. Jag blir lite nojig ibland :) Kram
Magnus och Linda

2013-01-02 @ 11:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0