Drömmaren

 
Hon drömmer mycket nu och det är så roligt för hon kommer ihåg dem och berättar. I morse när hon vaknade så tittade hon på mig och sa "mamma, VET DU vad jag drömde i natt innan jag kom in till era sängar? Jag drömde att jag passade Emil och att han försvann. Jag hittade inte honom." Tänk vilken mardröm! Magnus berättade sedan att han bad henne passa Emil dagen innan när han bara skulle gå ut och hämta posten (vi pratar en minut). När han kom in så hade Emil dragit fram matknivar och en stol in på sitt rum och var på väg att dra ner leksaker från sin bokhylla! Jäklar vad det har gått undan och man undrar liksom hur det går till. Är det så att i samma sekund som Magnus stängde ytterdörren så tittade barnen på varandra och sa typ "nu kör vi" och sedan fördelade Agnes busuppgifterna? Det skulle inte förvåna mig...
 
En kväll berättade Agnes att hon skulle sova men när hon vaknade på natten så skulle hon gå iväg och träffa Alma och Lova. Mitt i natten! Jag förklarade det ologiska i det hela eftersom ingen av dem kan klockan och det var lite kallt att kanske stå ute hela natten och vänta på sina kompisar och sedan tyckte jag så klart att det var en sjukt dum idé och undrade vem som kommit på den....Agnes så klart! Hon tyckte det var en jättebra idé och tänkte visst det gå ut i natten....det har inte hänt än så länge. Är inte detta diskussioner som man har med sina femtonåringar typ? Det känns lite tidigt nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0