Bröd åt ankorna

 
Idag tog jag vagnen och sedan gav vi oss ut i kylan för att ge ankorna lite mat. Som tur var så tog jag dubbelvagnen för det var väldigt lata barn idag! Bra för mamma som fick lite gratis motion. Emil är inte kry och är lite ynklig. Vi hade så mycket bröd med oss så ankorna orkade inte ens äta upp det! På vägen ner så ringde vi på hos Alma men hon var inte hemma till Agnes besvikelse. Agnes vill att det ska hända saker varje dag! Igår var hon iväg på kalas hela dagen eftersom kusinen Kevin fyllde 15 år. Agnes gjorde en egen present med en svamp som hon gjort på dagis och ett halsband som hon gjort här hemma. Jag undrar om Kevin blev glad :) Idag vill hon leka med kompisar medan jag inte vill ringa hit någon eftersom Emil är sjuk och dessutom kan det vara skönt att bara vara hemma och varva ner.
 
 
Emil vill bara vara nära. Han får inte nog av närhet och om han ska somna i våra sängar så vill han helst ligga näsa mot näsa. I morse lät vi barnen gå upp själva och låg och smyglyssnade. De trodde att vi sov och skötte sig exemplariskt. Agnes styrde och lekte med Emil. Han gjorde som hon sa och de hade väldigt kul. Efter en stund kom Emil rusandes och ville bara kolla så att vi låg kvar i sängen. Sedan rusade han iväg och lekte igen. 
 
 
Det visade sig dock att de hade ägnat sig åt att leka med saxar och Agnes har numera en korthårig barbie. Ja, ja...vi har alla varit där. Det hade varit bättre om de klippte varandra för de är otroligt långhåriga nu! På tal om klippning så berättade jag för barnen i morse att det nog var dags för klippning. Jag frågade Emil om han ville sitta i den röda bilen när han blev klippt och det ville han. Agnes hade en lång utläggning om att hon satt i den när hon var liten men att hon nu är stor och nu sitter hon på en egen stol när hon blir klippt och pratar med frisörskan om speciella saker.....var får hon allt ifrån?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0