Bildbevis!

 
 
Märklig upplevelse i natt. Jag vaknade kl 02 av en massa skrik utanför och trodde att en katt fått tag på en stor fågel eller något men i stället låg det två rävar och stirrade på varandra och skrek. Parning på gång? Vad fina de är! De höll på i en halvtimme innan de rusade vidare. 
 
Barnen fick ögon som tefat i morse när jag berättade om rävarna! 
 
Emil är för rolig. Han har verkligen sina rutiner. Vakna, rakt ut i köket, skrika "VIT GRÖT" (mannagrynsgröt), jag försökte få honom att lockas av macka framför TV:n i stället men då sa han "pappa sa jag skulle få vit gröt..."...säkert....vit gröt blev det i alla fall. Innan jag hann öppna ögonen nästan så hade han tagit fram mannagrynen, sylt och grädde (snacka om att vara bortskämd med grädde på gröten liksom...), visp, sked till sig själv och kaffepulver så jag kunde göra kaffe till mig. Det är väl klart att lillkillen ska ha vit gröt. 
 
Agnes börjar bli tonåring och ligger och drar sig i våra sängar tills man får tvinga upp henne. Fast hon fixar själv med kläderna så det går ganska snabbt ändå.
 
Emil har en fixidé gällande toan. Varje morgon när han vaknar så är blöjan torr och vi försöker få honom att sätta sig på toan och morgonkissa. Han vägrar och gallskriker. En kvart senare kommer hela nattens kiss i blöjan och det är inte sällan han kissar igenom men efter det ska han sätta sig och kissa på toan. Helt meningslöst. Suck.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0