Vi hinner inte med....

 
Full rulle! Det blev inte mer magsjuka men sedan kom lössen på besök. Vi hittade bara på ett av skolbarnen men vi sanerade ändå hela huset och körde medel på de de små barnen och på mig. Jag orkar liksom inte med det också nu! Alla sängkläder är snart tvättade, Emil snorar, Magnus är hemma idag och är dålig i magen, huset är nästan färdigstädat (toan kvar), i morgon slutar jag tidigt och hinner packa inför vår Skåneresa som förhoppningsvis blir av.
 
 
Gosigaste gossen i världen. I morse tog han själv av sig byxorna och blöjan och satte sig på toan och kissade.
 
 
Den här fina tjejen fick ha två tofsar idag eftersom hennes hår är alldeles fettigt efter avlusningsmedlet. Jag tvättade mitt hår fem gånger igår för att få bort det!
 
Roliga Agnes babblade på igår när jag nattade henne. Hon undrade över efternamn och jag förklarade att mormor och morfar heter Göransson eftersom de är gifta, Bibbi och Kent heter Svensson eftersom de är gifta, Moppan och Johan heter Määttä eftersom de är gifta osv (sistnämnda trodde hon inte att man kunde heta eftersom det enligt henne lät som Mäta :) humor har hon i alla fall). Hon berättade sedan att hon ska gifta sig när hon blir stor och hon ska gifta sig med Simon på hennes dagis. Jag frågade vad han heter i efternamn eftersom hon får heta det sedan. Hon sa något som lät som "Rupert" och när jag upprepade det skrattade hon och sa det igen...och igen...och igen...och igen. Tillslut gav hon upp och sa "äsch, jag gifter mig med Erik istället". Jaha, vad heter han i efternamn då, undrade jag.... "Det vet jag inte men jag tar reda på det i morgon". Hon är en problemlösare.
 
 
Klart att en brandman kan ha både kniv och rosa mask....
 
När Agnes själv får bestämma...pepparkaksklänning, grönt för litet och trasigt Tingelinglinne, rosa diadem. Det gäller att tänka utanför ramarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0