Lugnt....

 
Det händer inte så mycket i våra liv för tillfället så därför blir det lite gamla bilder. Jag är fortfarande hemma med barnen. Ögoninfektionen börjar ge med sig och jag hoppas kunna lämna barnen på dagis på fredag! Vi ägnar oss åt bakning, matlagning, pyssla, rita, måla, film, surfplattor, snöskottning, sagor, ringa runt till folk och bära in ved. Agnes är ju pigg som vanligt. Det är bara hennes ögon som inte är så kul. Jag ringde dagis igår och dubbelkollade. Ögoninflammation innebär vara hemma från dagis tills ögat inte varar längre. 
 
 
 
 
Oj, vad tjurig Emil är för tillfället. Det är mycket skrik och bråk. Han vill bestämma och vill inte tvätta händerna, inte kissa toan, inte plocka undan efter sig, inte göra som vi säger någon gång. Mutor funkar ibland. Jag frågade honom igår om han ville ha ett "schema" uppsatt på kylskåpet och där han kunde få ett klistermärke varje gång han kissade på toan men det ville han inte. Emil ville ha pepparkakor när han kissade på toan. Ok. I morse när han kissade på toan så fick han en pepparkaka men bröt ihop eftersom han ville ha TRE. Går det att bråka så går det...
 
 
Agnes städar och fixar. Hon ska jämt vara så duktig och det är ju inte bra. Hon är ju bra utan att behöva vara duktig. I morse bäddade hon i alla fall min och Magnus säng. Agnes gillar att fixa och ordna. När hon dukar bordet så innebär det även dekoration med my little pony, barbies eller något annat färgglatt som hon hittar på sitt rum....och servetter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0