Annorlunda söndag

 
I morse tog vi det lugnt och funderade över vad vi skulle göra den här söndagen. Promenad, pulka, åka på loppis, vara hemma, åka och handla osv. Så fel vi hade. Söndagen ägnades åt att leta efter Emils snuse i FYRA TIMMAR!!! När han skulle sova middag så var den helt borta och vi vände upp och ner på hela huset. Tömde ut täcken från påslakan, kände i alla bilar, letade i alla garderober, bakom alla element, alla köksskåp, spis, kyl, frys, under sängar, tittade i alla lampor och ovanpå alla skåp, öppnade soppåsen och tittade där, gick igenom all smutstvätt, alla stövlar, jackor (även luvan till jackan kan innehålla en snuse). Till slut gav jag upp och beställde två nya på nätet och tjurade ihop. Jag försökte till och med muta Emil med godis om han plockade fram den. Nu hittade jag den. Jag ringde och beklagade mig för mamma och då trillade den helt plötsligt ner från våra sängar. Tröttsamt. Hej måndag.
 
 
 
Sur och tvär är han men han sov hela natten i sin nya stora säng. Bajs är fortfarande intressant och han dekorerade sin leksaksspis med lite bajs idag. Skitäckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0