För ett år sedan

 
Hittade ett foto på Agnes från julen förra året när vi var nere i Skåne. Alltid lika glad och full med liv. Nu pyntar hon huset varje dag. Igår låg där ett paket till Zacke (Sake som Agnes skrev) under granen. Jag vet inte vad det är hon lägger i alla sina paket men jag antar att det är teckningar och saker som hon hittar på sitt rum som hon inte längre vill ha. Emil försökte slå in vår fjärrkontroll till TV:n en dag men det lyckades jag förhindra!
 
Om 20 minuter släcker jag ner jobbdatorn. 17 dagars ledighet. Helt sjukt. När jag kommer tillbaka så har det dessutom trillat in 35 nya semesterdagar på kontot som jag måste ta ut det här året eftersom sparkontot vad gäller semesterdagar redan är fullt. 2014 kommer förhoppningsvis bli ett år med mycket ledigt och jag ska vara en halvdag på barnens dagis. Jag kommer dessutom vara föräldraledig varannan fredag hela våren. Undrar när jag ska hinna jobba?
 
Igår pratade jag med barnen om julafton och vad vi ska äta och göra. Jag avslutade med att prata om att vi ska kramas och vara tacksamma för allt vi har i våra liv och skänka en tanke på de som inte har familj/mat/hus osv. Agnes tittade storögt på mig och föreslog att vi skulle skicka lite av vår mat....jag tror att vår familj är redo för att skaffa ett fadderbarn och jag tror att jag har en försenad 40-års kris. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0