Ska jag dö, eller?

 
Idag är jag hemma med barnen och förutom att jag har en hejdundrandes huvudvärk så har vi det mysigt. Det blir tvättat och undanröjt inför helgen och det känns skönt. I morse gjorde Agnes grattiskort eftersom vi ska på kalas till Alma på söndag. 
 
Sedan har jag försökt baka bullar med barnen men något har gått snett eftersom degen jäser inte. Suck.
 
 
Vid lunchen satt vi och småpratade och jag frågade först Emil:
-Om Agnes blir sjuk vill du vara hemma med oss eller vill du till dagis? 
Emil ville vara hemma.
Sedan frågade jag Agnes samma sak och hon ville till dagis. Efter 10 sekunders funderande utbrast Emil:
-SKA JAG DÖ, ELLER?!?
Jag började gapskratta samtidigt som jag fick förklara att det skulle han inte nu i alla fall och sedan undrade jag varför han trodde det.
-Du sa ju att jag skulle bli sjuk.
 
Hahaaahaaahaaa! Ibland måste jag uppenbarligen vara l i i i i i t e tydligare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0