Måndag med barnen

 
Idag körde vardagen igång. Jag stack tidigt från jobbet för att kunna hämta barnen. Det kändes bättre idag. Emil satt och åt mellanmål och favoritfröken satt där med honom trots att alla barnen hade gått från bordet så satt hon faktiskt där och höll honom sällskap. D E T kändes bra. Hon är bra. Jag nämnde fredagens hämtning och att det inte kändes bra när han var ledsen ensam under soffan och hon höll med och förstod och såg lite förvånad ut. Jag kommer försöka vara hemma en dag i veckan med barnen tills det känns bra för oss alla.
 
Jag föreslog att vi skulle gå ner till Göka och äta glass efter dagis och det blev.....bad...oväntat. Det tog 10 minuter och sedan var barnen i vattnet men det var tydligen 21 grader i sjön så jag förstår att de plaskade.
 
Agnes är mer under vattnet än ovan vattnet, med huvudet i alla fall.
 
 
Vi hann med både glass och pommes och Magnus kom ner vid fem-tiden och hämtade Emil.
 
Jag och Agnes skulle cykla till stenskogen men det blev i stället Herrgårdsrundan och det var lite för långt för henne. Mycket gnäll. Vi pausade på en bänk, tittade på resterna av en kyrka, gick, cyklade och grälade fast det var ganska mysigt ändå. Jag frågade om Agnes ville att Natta skulle hämta henne på dagis någon dag och då sa hon att hon gärna ville att Zacke skulle hämta henne. Natta har ju redan varit där och ALLA undra hur hennes storebror ser ut och vill träffa honom (hon är sjukt stolt över sina syskon). Jag bad henne beskriva hur Zacke ser ut och hon sa:
-Han har lagom långt hår. Inte jättelångt. Det är mörkt. Nästan svart. Han har jeans, svarta skor och svarta tröjor med typ dödskallar och andra otäcka saker på och han är typ 16 eller 17 år. Han är stor.
Zacke och Natta. Finaste!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0